Sunday, January 1, 2012

entri tahun baru dan tahun-tahun sebelumnya

konbawa~
0-genki desu ka.
ahaha..

oke..ak x pernah buat entri for new year..sebab..i dont know what is the significant of having new year celebration~ maybe coz i never change myself...or mybe x prnh berazam..


azam? hanya pada nama atau mencuba untuk melaksanakannya?
sekali lagi aku tidak tahu..

oke kembali pada tujuan sebenar post ini..
mungkin sbb aku xpnh ade azam mahupun cita2..maka nya..ak x menyambut thn baru..entah..klu direnung kembali saat ak di sekolah:-


sekolah rendah- awak nk jadi apa masa besar nanti
                         "pramugari..sebab saya suka terbang"

oke itu adalah talk budak kecik yg terpengaruh dgn kecantikan akak MAS dan Air Asia,,,dan aku bersyukur..itu bukan kerjaya aku.

sekolah menengah rendah - cita2 anda?
                                          " entah,lambat lagi nak fikir..lek r.."

ayat tu sebenarnya bertujuan untuk mengcover diri sendiri yg xtahu ape yg aku nk jadi..sbb x discover ape minat ak..
cume kerajinan ak membaca novel buat ak tau serba sedikit tentang dunia guaman..yet..xde pape effect kat aku..sbb ak rase itu pengetahuan am sahaja..


sekolah menengah atas-   discover your future job and make it into a folio..submit folio kerjaya anda pada tarikh sekian2

 "apakah?..ak pun xtau what type of person i am..tny ckg sal engineering ..tp x confident nk letak coz add math , math, dan sekutunya (except physics) hancur..so, p letak nk jd executive dlm bidang business management"

masa tu..sumpah ak xtau..stress gler kena wat folio kerjaya..then based on folio ade mock interview sal kerja...mmg haru biru hidup aku..time tu dgn desperate nya..i need to have an ambition..tp ape?..bler ak letak ak nk amik business..ak cbe tanamkan minat sal business..siap mohon twinning program lg untuk business study,,but,,,hmmpphh.after mock interview..i still feel nothing..juz..Alhamdulillah..i scored for da mock interview.


after SPM -  "habislah,,result spm hancuss..ak nak amik apa???"

time ni ak isi UPU sume ak letak law first..sbb tu je yg masuk qualifiction aku..n pengetahuan ak ttg bidang nie..suprisingly...

membe2 ak cakap:
"sesuai kot ko amik law, ko kan byk cakap dan byk melawan"

cisss~

cikgu2 pulak

"awk mmg nampak kearah itu..sesuai dgn personaliti awak..sy da nmpk dah dr dulu"

lah-kenapa ckg x ckp awal2 dulu..tade la sy mcm org gler wat folio kerjaya dulu..

hmm..so..ak juz follow da flow..alhamdulillah..ak discover minat ak masa dalam asasi law..n now im in a degree..insyaAllah after this ak akan continue this ambition..sampai peringkat tertinggi..amin~

notakaki:exam da dekat..n hope i can score..like my besties kat maktab cakap dulu.
              " aku tau ko boleh buat punya,esei ko mane pnh pendek.ko boleh skor punya lah..insyaAllah"


kenangan di maktab,again im the only one excluded from being engineering,medic , or bio student


                 

No comments:

Post a Comment