Tuesday, April 5, 2011

life at kampung...

ak kene menaip secepat mungkin..atau ak mnghadapi masalah tade line internet...ahaha

oke..inilah kampung aku..rase x hulu mane..dpn jalan besar ag..tp line broadband..hmpphhh..hampeh..
first day aku kat kg without parents..warghhh..nk balik..internet tade...bosan..tade geng..panas..mcm2 r..
tp..nenek aku sgtla happy aku duk kg..n for the first time eva.ak tgk nenek ak x nangis tme mama n abah ak blk..ye r..ktaorg kan jarang blk..

nk dijadikan cter..nenek ak siap bharap ak tggal cnie smp ak habis cuti sem..err..(mmg slim r ak camni)..cousin ak gelak je..ye r..bole ke ak hidup..:p..n part plg best...nenek ak ni da terlebih care kat aku..klu boleh dy nk aku sentiasa di depannya...rasenye ...ye r...ak kan amanat mama n abah...x nk la pape jd kat ak..tangan ak terkana mnyak panas pun..cepat2 nenek ak amik minyak sapu kat tgn..

seronok juga kat cnie...ye r..ak dapat knl kampung aku..heheh..(sbnarnya bole merayau kat kg)...tnx to cousin ad je time ak rase boring..hik2...so takat ni..klu kat dpn tu ade 4 simpang..sume tu ak da lalu..


6/4 ni muet speaking..haha..hari ni la..ak nk cter bnde best..ak da melanggar undang2 dgn bwk motor tanpa lesen..mengapa?sbb purse yg ade ic trtinggal kat umah cousin yg 7 km dr sekolah..haha..cuak derr..cousin skola..sbb smalam tdo lmbt..n  x lena.(bperang ngan cik nyamuk)..ak lena pukul 5 pagi..kul 6 kene kejut suruh mandi...huhuhu..nk nanges je..x cukup tdo..then cousin yg kemas beg ak..smp skola..dy kat perhimpunan...ak bukak beg da terduduk purse x bwk...pkir solution..n xde sape yg ak leh harap..ak nekad..guna motor cousin ak tu blk umah..padahal ak X PERNAH..bwk motor g jalan besar...slalu main2 depan umah je klu kat btp..tu pun ak pnh jahanamkn pokok bunga mama sbb lupe tutup gear..haha..
mmg tawakal abis r ak bwk..sambil doa supaya x byk kereta..alhamdulillah...x byk kereta..(tp byk lori n bas)..menggigil weyh..ak bwk slow je..mmg bole teka r ak mmg br pandai bwk motor..rase cam jauh je umah cousin aku..

Then,sampai..lega gile r..then k duduk jap..sejuk tangan weyh..amik purse..smpat minum jap..then patah blk..time ni confident dah..so ak ase dekat je umah ngan skola..hahaha..smp kelas cousin ak..dy lega gila..ingat pape jd kat ak..hoho..so skrg ni ak ngah lepak kat bilik kaunseling smbil..ber fb...yehaa..broadband laju...n less than 2 hour ag ak akan sit for muet..pray for me yaa?..daa..:)

PESANAN KHAS: IQA..JGN REPORT KAT MAMA N ABAH AK BWK MOTOR TADE LESEN..x nk mama n abah risau..thanks~

1 comment: