Wednesday, April 27, 2011

i'm relieved..thanks Allah..

Beberapa hari ni..aku rase mcm carry satu burden yg aku pun xtau..ak rase berat sgt..rase dalam diri ni ade satu bnda x lepas..ak terlampau liat..knp hati x tenang..knpa hati serabut...kenapa hati cepat tersentuh kat bnda2 simple..mencari2 esalahan diri dan akhirnya berjumpa..Cuma..kekuatan untuk berubah ni blom ada..terlalu byk yg ak pertimbangkan..ak takut dgn namanya perpisahan ..sbb tu i keep silent..Ak cuba memikirkan method terbaik..n Alhamdulillah..dtgnya satu tekad.tekad utk berubah..

Sebelum itu ak berbual dgn seorang sahabat..sahabat yg sangat rapat semasa ak di mrsm dulu..lame x contact dia..sbb..x pny kekuatan setelah beliau touching ngan aku dulu..tp x sangka..panggilan aku disambut baik..bercakap dgnnya buat aku tenang..dia telah berubah...bicaranya tidak seperti dahulu..sembarang..skrg lebih tersusun..n sepanjang ak berbual dgnnya..byk input yg aku dapat based on Al-quran..woah..rase sgt bangga dgnnya..dia juga berbicara tntang seseorang..seseorang yg mmbuka pintu hatinya untuk berubah..seseorang yg menariknya..bagusla..kesedaran yg timbul walaupun usia yg masih muda..benar..kematian dtg x mengira umur..bila2 saja nyawa boleh ditarik.

paling terkesan bila ak bertanya..ape yg beliau buat bila sedih.;dia menyuruh ak membuka surah ke 10 ayat 57..dgn rase ingin tahu ak pun bukak la..(google r seperti biasa) ..n agak terkesan la..
mungkin yea..ak perlu berubah..kpd landasan yg sbnar..n alhamdulillah apa yg timbang sblom ini mndapat reaksi positif..ak juga x prl brdepan risiko kehilangan..terasa seperti beban yg tergalas di bahu diangkat pergi..insyaAllah..after this..i try t get back to the track..:)

No comments:

Post a Comment