Thursday, November 8, 2012

takdir itu permainan~

ini hanyalah my rambling post dikala kepala tgh stuck nk study utk land law..
takdir..
semua org ade takdir dia yg tersendiri..
takde sape nk takdir yg x diingini kann..
kalau boleh...semua yg dihajatkan kita harap ia berlaku..
tp takdir x semudah tu..
sebab hidup umpama roda..
kita doa...doa....doaaa..dan berdoa lagi..
tp klu tu mmg takdir yg trtulis utk kita ..
no matter what ..ur life must goes on..
sebab permainan takdir tu takkan berakhir...
sampai la kita mati...

tp berapa ramai yg boleh terima hakikat takdir ni?
kebanyakan manusia lemah sgt dan cuba menyalahkan takdir..
ya, aku juga begitu..
menjadi antara org yg alpa dlm ketentuan ilahi dan sering menyalahkan takdir..
alpa..leka..lalai..bahawa setiap takdir tu sebenarnya tersembunyi perkara yg terbaik buat kita..
apa yg perlu kita.. aku ... buat terima dgn hati terbuka..
berdoa moga semua itu yg terbaik buat kita..
love letter dari-NYA jugak byk je yg mnyebut ttg takdir..ttg menerima dgn hati terbuka...
serta guideline ataupun love letter yg boleh menenangkan hati..
persoalannya..berapa ramai yg aplikasikan perkara tersebut..
wallahua'lam

aku juga manusia lalai,manusia lemah , manusia yg tidak pandai utk bersyukur...
tp aku juga harap..aku x tersesat lebih jauh dan sentia berada dalam keadaan reda-NYA
amin ya rabb..


yaya
1.30 am
friday

No comments:

Post a Comment