Tuesday, February 28, 2012

jelajah kinabalu 2012 part 1



Asssalamualaikum

akhirnya....setelah sekian lama nk update blog...x gak update2..*padahal bajet balik dr sabah tros nk update..
ahaha...
okay2..back to the entry above...jelajah kinabalu 2012..yeah..seriously seribu kenangan pahit dan manis disitu...n aku rase x regret pon join event ni..walau cuti terkorban sedikit..oke jom mula ngan timeline..

9hb balik UiTM untuk makan ubat depan nurse...haha..ubat malaria...so ktorg tros stay untuk sesi latihan...yeah...start 10hb keje ktorg berlari2 di UiTM ...pergi gym dan beraerobic..muahaha...irst2 dulu mmg pancit r...sbb da ternak lemak yk sgt kat u...n disebabkan makanan disediakan dr pihak hep...adala bengkel yg diadakan bg back up duit mkn...first time aku didedahkan ngan manual sispa...lalala...mmg agak stress disitu...tp okay je..aku masih hidup..*ayat xleh bla.

aku jugak kena akui yg seminggu ktorg latihan bond antara aku n pks muda yg lain makin kuat...sbb kami hanya berempat sahaja from pks muda..*supposed to be 6..aku,siti khadijah,razalipah n azrin...Even sebaik mana pon semua org..tp when talk about batch...u need to admit...di situ masih ada jurang...am i right? *angguk2..yeah...ktorg mmg jd rapat la...support each other  bler tgh down..malam2 spend masa together bler sedih..haha...memorable jgk time tu...woa3...syg korang...n baru la tau masing2 punya character...sume masuk air...ahaha...yeah..i like..tnx korang..hidup ak x brape miserable kat sana...wee~..funny things is when ktorg meeting berempat macam mana nk cari baju yg sama sbb x nk rasa terasing..(sebab ktorg bdk baru...x byk baju sispa )...kat situ ade perasaan terasa...sedikit...tp let bygone be bygone..byk lg bnda yg leh wat ktorg happy dr pkir bnda len..

ini x ingat bape hb..tp mase ni ada dinner alumni,pra sambutan sedekad sispa n pnyerahan banner n jelajah kinabalu..nothing to say..juz take a look a pic...owh tempatnya di INTEKMA...

ni je gambar yg ade..xtgkap lak masa dinner

haha..bajet2 je



oke 16 hb..boarding time...after a day before ktorg bershopping membeli barang2 akhir...kami berlepas la kat sabah...Kat situ lah...br btol2 segalanya bermula..hehe..sampai je bumi sabah, after makan dan mengusya adidas kampung..*tak beli pon..kami pun bergerak ke UiTM sabah...malam tu...deymmmm...xleh tido...stress betol..tapi lek r..tmpat baru mmg begitu...

kami bertiga

 
tunggu kaunter drop luggage buka

ni semangat nk smpai puncak da pakai sume

barisan pegawai

my boarding pass

dari tempat duduk...dpt tepi tgkap..:)



17 hb , bergerak ke ranau..n ktorg da packed sume kelengkapan untuk mendaki...hohoho..ktorg ke ranau untuk buat khidmat masyarakat...fun?entahla..sbb time tu keje yg diberikan utk aku hanyalah memegan plastik sampah..lalala..dan ktorg dibawa ke tagal terlebih dahulu sblom group2 lain dpt g...muahaha...so ak xdelah berkhidmat masyarakat sgt...*bkn salah aku laaa~...then after done all those thing..kami pon ade sesi ucapan..n dipersilakan untuk merasa urutan ikan2 disitu..*aku hanyalah bertindak sbg photographer sahaja..(sbb x thn geli :p )

oke..then kami bergerak ke poring hot spring...tiada apa yg menarik sgt masa ni..sbb aku, ipah n siti hanya mencelup kaki..then kami 4 org bergerak mncari makan sebab lapar~...siyes sgt lapar masa tu..hoho
makan mmglah x best bler ape yg ktorg order tu x mnepati citarasa..nk buek camno tompat org kann...
done poring..heading to taman negara kinabalu...this is daebak yaww...aku sgt tak expect taman negara macam ni..jauh sgt imaginasi aku macam ape yg pakcik cerita..really...maybe time tu thn 2008..tak best sgt compared to perubahan disitu pada 2012..but siyes..nice place..korang nk bcuti je kat ctue pon xpe...makan dia lg lar...rase cam nk mkn sume bnda yg ade kat ctue..sedap kott...so melihatlah gambar2 di bawah...:))


inilah tagal...


camping bag

muka excited jumpa katil

nice...xdela berat towel aku sbb basah

aku ingat dia just bagi slleping bag je..
kat ruang tamu

ini hanya starter je oke...

pose bajet2 comel dulu sblom ngap..

ini hanyalah sebahagian


oke..sambung part 2 plk...sbb pnjang lagi...

No comments:

Post a Comment