Sunday, April 18, 2010

older (my life at mrsm)




Friday, September 18, 2009

hmm..MRSM..ta pnh tpikir pun nak masuk..asalnye ak masuk mktab sebab nk lari dr sekola..nk tgglkan satu memori yang ntah la tatau nk ckp..if i stay longer at tat school..maybe ak yg suffer kot tgk tmpat kosong tu..lg satu kwn2 ak sume nk pegi n abah ak suruh gak g..so nothing can do la.
Then..ak masuk la mktab tu ngan perasaan yg sparuh happy.. hmm..da selamat satu ari aku kat ctue..ak rase nk balik je..tp x gtau la kat kyna n syaza..coz syaza la plg eager nk blk smp tahap kronik dye lg dasyat dr aku..hee~da sebulan..dye cabut dr mktab tu..ak lak nk amik borang kuar n tukar mktab..x tau ape yg ta best psl mktab tu..tp siyes benci gler r mktab tu dulu..bosan cam ape..panas n cam2 ag la..tp aku ta jadi pun nk antar borang tu pas kena brainwash ngan kyna..haha....kat maktab first jawatan yang aku dapat dulu vice press homeroom..then br vice press kelas..gler arh..mmg tension r nk kendali kelas ak dulu..boleh sakit jiwa..lg sian kat press ak la..haha.. tp yg giler2 nye aku kat ctue ble suka-suki ak je lwn senior form 5..mane la ak tau cmne nk duk asrama.. ye r..dulu ak pustakawan..aci tibai je nk tegur sape trmasuk senior.ader satu session tme 'open table' ngan akak bkp form 5..ak ngan selamber je bgn ckp ta puas ati ngan drg..hee~ ..drg tkjut kowt..tp biar r..kate suwoh ckp..ak ckp je la..tp resultnye..ader sorang akak tu jumpe ak balik..ckp apsal ak ta puas hati ngan drg n ckp yg ak da kena aim ngan kakak fm 5..memule aku pkir 'so what???.kacau idop ak ke??..tp slowly ak blaja pasal hostel life..ooo..kena respect senior ke..ahakz..dulu ak slalu kena cop ngan akak ldp..pasal tudung ta jahit..tp ak ckp je la camni..'akak,sy br masuk ..mane la ader tudung jahit'..tdiam dye jap n suruh aku pki pin byk2..sabar je la..x leh pki hairband,x leh pki lngan pendek ngan sweater n mcm2 lg la..smp ak nak ckp.'BORING GLER MKTAB NE.'tp lame2..i used to it.
haha..kat sane mcm2 gak jawatan ak..v.press karate..pngurus ptdbran pum n bndahari basket..ader certain form 5 yg rapat ngan ak..cool je..akak ldp je yg kecoh..ak dlu team basket..tp ak srg je form 4..so rapat r ngan drg..kuar maktab maen basket ngan drg..drg slumber..so mcm2 la ak au psal dak maktab ne..weendu gler kat drg..thn 2008 ak best..tp byk gak buat kecoh..ntah camne le jd ldp..tu kate2 salah srg ldp senior dulu r..ye la.. ponteng prep..aku..bwk hp.iron,mp4 n sume2 mnde2 tlarang sume aku..tp nk wat camne..ustaz shidie syg ak lebeyh sbb asyik tdo je tme klas dye..hehe..sorry ye ustaz...tapi ak ne leh kena cabar..huhu..ak tggal la jap keje ponteng prep tu ..jd dak baik..(ye r ketua ldp garang owh)..tp hp still bwk ..ne le tggl..buah ati pengarang jantung ak kat mktab..hee~..but i enjoy life ak kat sane..(tlebih enjoy smp result jatuh..haila..)
skrg thn spm..best gak ..ak da kenal sume dak form 5..walau pun ader lg yg tatau name ak lagi.(jage ko satimron..)..x pe..x pe..bdk kelas da ok cket dr dulu..tp pasang surut la..jap ok jap x..aku x jd v press da..skrg miss nurul aini..eheh..da trial..sedar x sedar byk ak blaja..alami..maybe im gonna miss this place..excluded dak2 junior hampeh..ader yg ok..tp leh kire dgn jari tngn dan kaki la..hehe.ader satu part sedih gler thn ne..agak lost la dat tme..tu antara aku n dye.tp we still young..kejar cita2..n left all that to almighty.hmm..let me list what happen to me during 2 years in mjsc kepala batas..

* kena aim ngan kakak form 5 sbb berani mati tegur drg pown same je cam ktorg..cakap lebey..

*kenal akak2 basketball yg cool..

*betting dok usha someone kat mktab..saje..boring..tp org laen yg perasan dulu..sorry yea kpd yg bkenaan.

*abg senior basketball yg touching ngan aku sbb tlpas ckp n mrh dye..tah pape r..(smp sudah x mnta maaf)..bkn salah ak pown

* kena ambush ngan kakak2 senior form 5 yg hardcore sbb kes dapat bunga dr boyfriend salah sorg kwn drg haila.tataw pape..

*jadi tukang kejut kakak senior yang x reti2 nk bgn pagi..tme rollcall ktrg ronda br je nk bgn nk g mandi .

*kena aim ngan srg ldp senior..ta puas ati ngan ak lg pehal..

*fon aku kena rampas ngan warden lelaki tme ngah jage kelas org..dat time dlm tu sume dak llaki.da la bc msg ak..kene soal-siasat lak tu..smp sudah aku jd ldp yg slalu kne aim ngan warden tme nk pggl bdk2 ponteng...penyeksaan terancang btowl.. .malunyer..hak2..

*ader srg dak form 1 kejar aku semate2 nk bg cornetto yg org suruh bg kat ak..tataw sape..takut r nk ambik..

*hampir kantoi time tgah jawab trial mara sejarah..fon ak bunyi dlm poket..lupe nk silent..pucat tros mke ak..trus ak off..nasib ckg ingat fon dye yg bunyi..lega.kene gelak ngan kwn2 keliling ak lak tu..hua..

ntw aku smbg ape lak kesudahan idop ak kat mktab tu..tu form 5 spm candidate..mrsm kb..gud luck to you..luv u all..spm straight a's..all ex rkz smkbtpgud luck to all of u..sayang kat korang..n never forget bout you..all our memoriez..aku syg gak ngan ckgu2 kat maktab especially ckg chem..luv u umi..

hmm..ni kesudahannya..ktorg amik spm..menggila jgk la tme spm.then balik..lot of memory..
i love all of you.

1 comment: